جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> سالگرد ارتحال

مراسم اولین سالگرد ارتحال حضرت آیة الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) در مسجد اعظم قم برگزار شد

بسمه تعالی

مراسم گرامی داشت اولین سالگرد ارتحال مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (قدس سره) شب جمعه 87.3.16 بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم در جوار بارگاه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) همزمان با ایام شهادت دخت گرامی حضرت رسول فاطمه زهرا(سلام الله علیها) برگزار گردید.

در این مجلس که حضرات آیات عظام مراجع تقلید صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، سبحانی، و آیات عظام جوادی آملی، گرامی، علوی، نمایندگان دفتر مقام معظم رهبری، جناب آقای دکتر الهام به عنوان نماینده ریاست محترم جمهوری و دیگر مسئولین کشوری و لشکری، و جمع کثیری از فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم، اقشار متدین مردم قم و دیگر نقاط کشور ایران اسلامی و جمعی از علمای پاکستان و عربستان و سایر کشورهای اسلامی حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین انصاریان پیرامون مقام و شخصیت والای آن مرجع عظیم الشأن به ایراد سخنرانی پرداختند و تأکید نمودند که سال ها باید بگذرد تا فقیهی بزرگ هم چون حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(قدس سره الشریف) پدیدار گردد.

وی ادامه داد: باید از مقام علمی آیت‌الله فاضل‌لنكرانی تجلیل شود و این مقام برای جامعه تبیین گردد.
انصاریان با بیان اینكه آیت‌الله فاضل‌لنكرانی به حق آیت‌الله و مرجع تقلید بود، گفت: ایشان در هر زمان كه احساس می‌كرد باید به صحنه بیاید وارد میدان می‌شد و با سخنرانی‌های خود از اسلام دفاع می‌كرد.
وی با اشاره به تلاش‌های آیت‌الله فاضل‌لنكرانی در زمان انقلاب و پس از آن، تصریح كرد: این عالم فرزانه در زمان انقلاب همگام با مردم و در كنار امام خمینی به دفاع از دین پرداخت و پس از آن نیز در زمان 8 سال جنگ تحمیلی با حضور در جبهه‌ها اجازه تلاش و پیشروی به دشمن را نداد.
استاد انصاریان در ادامه به احداث مركز فقهی توسط آیت‌الله فاضل‌لنكرانی اشاره كرد و گفت: این مركز به مسائل فقهی، حیات تازه‌ای داده است و آینده شیعه با ایجاد چنین مراكزی روشن است.
وی افزود: ‌طلاب باید زندگی علمی، عرفانی، اعتقادی، معنوی و... ایشان را درك كرده و در ادامه دادن راه وی تلاش كنند.