جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> دیدار

بانوان، حضرت معصومه(س) را الگوی خود قرار دهند

آيت الله فاضل لنکرانى

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اسلام به تمام جنبه‌های انسانی توجه کرده است و هیچ‌گاه مخالف فعالیت بانوان در جامعه نمی‌باشد.

به گزارش روزنامه شاخه سبز، جواد فاضل لنکرانی در دیدار اعضای کانون فرهنگی اسلامی بانوان استان قم با اشاره به اهمیت حضور بانوان در جامعه تصریح کرد: بانوان باید در جامعه حضوری پررنگ و جدی داشته باشند و در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه اسلام هیچ‌گاه مخالف حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی نیست، خاطرنشان ساخت: دین اسلام بر خلاف دیگر آیین‌ها به زنان بها داده و از آن‌ها حمایت می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به موقعیت استان قم گفت: بانوان در استان قم می‌توانند با تشرف به حرم مطهر حضرت معصومه(س) آن بانوی بزرگوار را الگوی خود قرار داده و طبق دستورات و سیره آن حضرت زندگی کنند.

وی قم را مرکز حضور بانوان در دنیای اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: بانوان می‌توانند حضرت معصومه(س) را سرمشق زندگی خود قرار داده و در ایجاد جامعه‌ای سالم بکوشند.

آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه به گسترش برخی فرقه‌ها در جامعه افزود: این فتنه‌ها با هوشیاری و همچنین استفاده از رهنمودهای مراجع خنثی خواهد شد.

وی افزود: مادران باید هوشیار بوده و در این زمینه فرزندان خود را راهنمایی کنند.

فرزند مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی در بخش پایانی سخنان خود به نوزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی و همچنین ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی اشاره کرد و گفت: امام اسلام واقعی را درک کردند و با تأسی به اسلام توانستند انقلاب را پیروز کنند.

وی افزود: بانوان و جوانان باید با مطالعه آثار و سیره زندگی امام خمینی و آیت الله فاضل لنکرانی با روش و ساده‌زیستی آن بزرگوار آشنا شوند.

روزنامه شاخه سبز شماره 463 مورخ 20 خرداد 1387