جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> سالگرد ارتحال

مرجعي بيدارو پرتحرك[روزنامه جمهوري اسلامي 26/03/1387 صفحه عقيدتي]

اشاره

پس از ارتحال مرجع عاليقدر تشيع حضرت آيت الله العظمي فاضل لنكراني رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي پيامي به اين مناسبت و درباره ضايعه فقدان و خصوصيات و برجستگي هاي آن بزرگوار صادر فرمودند. متن اين پيام را به مناسبت اولين سالگرد ارتحال مرجع فقيد تشيع مرور مي نمائيم :

بسم الله الرحمن الرحيم
انالله و انااليه راجعون

با تاسف و تاثر فراوان از ارتحال فقيه مجاهد مرحوم مغفور حضرت آيت الله آقاي فاضل لنكراني رضوان الله تعالي عليه اطلاع يافتم . اين ضايعه اي سنگين براي حوزه علميه و ملت شريف ايران است .
حوزه علميه يكي از استوانه هاي علمي و تحقيقي و يكي از استادان برجسته خود و ملت ايران يكي از مراجع تقليد انقلابي و بيدار و پرتحرك خود را از دست داد. ايشان در سالهاي طولاني دوران اختناق در شمار برجستگاني از حوزه علميه قم بودند كه در ميدانهاي گوناگون مبارزات حضور داشته و رنج تبعيد را به جان خريدند و پس از پيروزي انقلاب از جمله روحانيون نامداري بودند كه نقشهاي مهمي در همه موارد حساس ايفا نمودند. رحمت خدا برايشان باد.
اينجانب اين مصيبت بزرگ را به حضرت بقيه الله ارواحنافداه و به مراجع عظام و علماي اعلام و فضلا و طلاب حوزه مباركه و به عموم ملت ايران تسليت ميگويم . همچنين به خانواده مكرم و آقازادگان ارجمند و ديگر بازماندگان و منسوبان ايشان عرض تسليت كرده تسلا و صبر آنان را از خداوند متعال مسالت مينمايم .

والسلام علي عبادالله الصالحين
سيد علي خامنه اي
26 خرداد 1386

حضرت آيت الله خامنه اي :
ارتحال فقيه مجاهد حضرت آيت الله فاضل لنكراني ضايعه اي سنگين براي حوزه علميه و ملت شريف ايران است .
حضرت آيت الله خامنه اي :
حوزه علميه يكي از استوانه هاي علمي و تحقيقي و يكي از استادان برجسته خود و ملت ايران يكي از مراجع انقلابي و بيدار و پرتحرك خود را از دست داد.