جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> دیدار

ديدار آية الله هاشمي رفسنجاني با بيت مرحوم آية الله العظمي فاضل لنکراني (قده)

 

حضرت آية الله آقاي هاشمي رفسنجاني رياست محترم مجلس خبرگان رهبري صبح امروز هنگام ورود به قم در بيت مرجع فقيد شيعه حضرت آية الله العظمي آقاي فاضل لنکراني رضوان الله تعالي عليه حضور يافت. ايشان در اين ديدار که اعضا‌ي بيت آن مرجع راحل و فرزندان معظم له حضور داشتند، فرمودند: رحلت ايشان مصيبت بزرگي بود که براي حوزه‌ها و شيعيان اتفاق افتاد و بحمد الله آثار و برکات فراواني که ايشان از خود به جاي گذاشتند براي هميشه به يادگار باقي خواهد ماند.
رياست محترم مجلس خبرگان رهبري از فتاوي بسيار مهم حضرت آية الله العظمي فاضل لنکراني(قدس سرّه) در دوران انقلاب خصوصاً اواخر عمر ايشان ياد کرده و فرمودند: فتواي مهمي که ايشان در کفايت رؤيت هلال با تلسکوپ دادند بسيار تأثير گذار بود و راه را براي آينده هموار نمود.
ايشان ضمن ملاحظه آثار علمي که به خط آن مرحوم موجود است، فرمودند: از توفيقات بزرگ آن مرجع عاليقدر آثار علمي بسيار وسيعي است که از ايشان باقي مانده و مي بايست در حفظ و انتشارآنها تلاش نمود.
فرزند معظم‌له حضرت استاد آقاي حاج شيخ محمدجواد فاضل لنکراني، در اين ملاقات به ايشان گفتند:از اينکه خبرگان رهبري شخصيتي مانند جناب‌عالي را به رياست خود برگزيدند، بسيار خوشحاليم و اين امر را موجب تداوم انقلاب و خط اصيل و نوراني امام امت و رهبر معظم انقلاب مي‌دانيم.
ايشان در ادامه گفتند: والد راحل ما عنايت خاصي به جناب‌عالي داشتند و وجود شما را هميشه براي انقلاب و تداوم آن لازم و ضروري مي دانستند و اگر به ياد داشته باشيد در آخرين جلسه‌اي که شما خدمت ايشان رسيديد به هنگام خدا حافظي فرمودند: جناب آقاي هاشمي من در زمان حيات امام راحل مقيد بودم که براي رهبر معظم انقلاب و نيز جناب عالي دعاي مخصوص داشته باشم و اکنون نيز همان دعا را براي شما دو نفر دارم.