جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> سالگرد ارتحال

طرح هزاران ختم قرآن در شب ارتحال آیت الله فاضل در مساجد کشور برگزار می شود

استان ها: دبیر ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی از طرح هزاران ختم قرآن در شب ارتحال این مرجع وارسته در سطح مساجد کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد نورموسوی امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به برنامه های دومین سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی گفت: از دی ماه سال گذشته با اهتمام دولت و استاندار قم ستادهای مردمی و دولتی دومین سالگرد ارتحال ایشان تشکیل شد.
وی ادامه داد: شش ویژه نامه با عناوین سیره عملی، افکار و اندیشه و جایگاه علمی، آداب اخلاقی، شیوه معاشرت، پشتکار، مبارزات انقلابی و ابعاد شخصیتی آیت الله فاضل توسط اوقاف و امورخیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان ملی جوانان، آموزش و پرورش و دانشگاه قم برای اقشار مختلف تدوین و توزیع خواهد شد.
دبیر ستاد بزرگداشت دومین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی همچنین از تدوین نه جلد کتاب درباره آیت الله فاضل خبر داد و تصریح کرد: تعداد نه جلد کتاب در حال تدوین است که دو جلد سلسله مباحث اخلاقی آیت الله فاضل است که تاکنون منتشر نشده و برای نخستین بار است که به چاپ می رسد.
نورموسوی افزود: سه جلد دیگر مربوط به تفسیر نهج البلاغه آیت الله فاضل است که از صدای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است.
وی ادامه داد: چهار عنوان کتاب نیز از خاطرات ایشان است که یک جلد آن زندگینامه شان از زبان خودشان است که تاکنون جایی منتشر نشده است.
دبیر ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی تاکید کرد: تاکنون تعداد شش هزار قطعه عکس در موضوعات عبادت، مبارزات و حضور در صحنه انقلاب، ملاقات بامردم و ارتباط با جوانان از ایشان گردآوری شده که در قالب کتاب تصاویر ارایه می شود.
نورموسوی ابراز داشت: کتابی نیز با عنوان مصاحبه با شخصیت های مختلف در باره شخصیت آیت الله فاضل لنکرانی به زودی چاپ و منتشر می شود.
وی اهداف انتشار این کتب را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: این اقدام با هدف تاثیرگذاری نقش مراجع و علما در جامعه و معرفی الگوهای مناسب به مردم و اهمیت نقش مرجعیت و تاثیر آن در جامعه و احیای دین والای اسلامی انجام می شود.
نورموسوی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری سه همایش جوانان خبر داد و گفت: همایش جوانان و مرجعیت، نقش مرجعیت در هدایت نسل جوان و مرجعیت الگویی مناسب برای جوانان همایش هایی است که توسط نهادهای مردمی و سازمان ملی جوانان و حوزه معاونت پرورشی سازمان آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.
دبیر ستاد بزرگداشت مراسم سالگرد ارتحال آیت الله فاضل لنکرانی برگزاری یادبود و ارتحال آیت الله فاضل در سطح مدارس و ادارات استان، برپایی نمایشگاه عکس توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نگارستان فرهنگ، گردهمایی ائمه جماعات، هیئات مذهبی و مداحان، و توجیه روحانیون اعزامی در ایام تبلیغ فاطمیه و ارایه ویژه نامه هایی به آنان درباره شخصیت آیت الله فاضل لنکرانی را از دیگر برنامه های دومین سالگرد ارتحال این مرجع وارسته برشمرد.