جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> سالگرد ارتحال

مجلس بزرگداشت دومين سالگرد ارتحال مرجع عاليقدر جهان تشيّع حضرت آيت الله العظمي فاضل لنکراني (قدس سره الشريف) در بندر لنگه برگزار شد

بسمه تعالي
 

روز جمعه 1/3/1388 مجلس بزرگداشت دومين سالگرد ارتحال مرجع عاليقدر جهان تشيّع حضرت آيت الله العظمي فاضل لنکراني (قدس سره الشريف) در بندر لنگه از سوي امام جمعه محترم و مسئولين سازمانها و نهادهاي مختلف اين شهر برگزار گرديد.
در اين مجلس پر شکوه که آحاد مردم بندر لنگه اعم از شيعه و اهل سنت شرکت داشتند فرزند ارجمند آن مرجع فقيد، آيت الله حاج شيخ محمد جواد فاضل به همراه هيئتي از دفتر معظم له حضور يافتند. ايشان طي سخناني به بيان عظمت مقام حضرت صديقه طاهره( سلام الله عليها) پرداختند و فرمودند: معرفت به کنه مقام آن حضرت امري مشکل بلکه غير ممکن است، جامعه اسلامي ما بايستي تلاش کند درحد توان خود شناخت و معرفتش را نسبت به آن حضرت بيشتر کند تا به سمت رشد و تعالي برود.
ايشان در بخش ديگر از سخنان خود ضمن تبيين شخصيت حضرت آيت الله العظمي فاضل لنکراني(ره) اظهار داشتند: رمز اصلي موفقيت هاي آن مرحوم در ابعاد علمي، سياسي، مبارزاتي و ... عشق و علاقه وافر و اتصال وارادت بسيار عميق و محکم به اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام بود و نسبت به اين امر نيز تأکيد فراوان داشتند لذا در دهه آخر عمر بابرکت خود در آستانه ماه محرم و ايام فاطميه با پيام هاي پرشور خود مردم را به برگزاري هرچه با شکوهتر مراسم عزاداري تشويق مي نمودند.
ايشان در پايان مراسم از حضور گسترده مردم و مسئولين منطقه در اين مجلس تشکر و قدرداني نمودند.
همچنين در مجلس ديگري که به همين مناسبت در بندر کنگ ازجانب مردم شيعه و اهل سنت اين منطقه در مسجد حضرت مهدي عليه السلام برگزار شد ايشان و هيئت همراه و امام جمعه محترم بندر لنگه حضور يافته و طي سخناني متذکر شدند دراين زمان که همه دشمني ها به سوي اسلام و نظام اسلامي ما متوجه است، جامعه ما بايد مهدوي شود و همه مسلمين مؤظفند توجه خود را به آن حضرت معطوف نمايند
صبح شنبه 2/3/88 نيز در مدرسه علميه آل البيت بندر لنگه مجلس بزرگداشتي از سوي طلاب و روحانيون برگزار شده بود.
آية الله حاج شيخ محمدجواد فاضل ضمن شرکت در اين مجلس طي سخناني بر لزوم توجه طلاب و روحانيون به مسائل عمومي و مورد نياز جامعه و نظام اسلامي تأکيد فرمودند.