جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> مناسبت

جشن بعثت نبوي با حضور آية الله شيخ محمد جواد فاضل لنکراني در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام سوريه برگزار شد.

 

بسم الله الرحمن الرحيم

آية الله حاج شيخ محمد جواد فاضل لنکراني دامت برکاته روز دوشنبه وارد فرودگاه شهر دمشق شد و مورد استقبال حضرت حجة الاسلام و المسلمين آقاي شيخ محمد جعفر طبسي مدير حوزه فقه ائمه اطهار(ع) قرار گرفت.
جشن بعثت نبوي با حضور آية الله شيخ محمد جواد فاضل لنکراني در روز سه شنبه 30/ 4/ 1388 بعد از نماز مغرب و عشاء در سالن اجتماعات دفتر آية الله العظمي شيخ محمد فاضل لنکراني(قدس السره) در سوريه برگزار شد.
در اين فضاي معنوي که با حضور ده ها تن از اساتيد، فضلا، و علماي منطقه زينبيه برگزار گرديد از اساتيد برجسته حوزه علميه تقدير به عمل آمد، اين بزرگان ساليان دراز و بيش از چهل سال به کرسي تدريس و تربيت طلاب تکيه زده اند و برخي از آنان از شاگردان مرحوم امام خميني، آية الله خوئي، آية الله شهيد سيد باقر صدر به شمار مي آيد اينان از روز تأسيس حوزه در اين منطقه به سر برده و به خدمات علمي اشتغال دارند، اسامي آقايان بدين شرح است:
1-    حضرت حجة الاسلام و المسلمين آقاي محمدي بامياني (شارح رسائل مرحوم شيخ انصاري)
2-    حضرت حجة الاسلام و المسلمين آقاي محمد علي فاضلي
3-    حضرت حجة الاسلام و المسلمين آقاي مقدس
4-    حضرت حجة الاسلام و المسلمين آقاي سلطان فاضل
5-    حضرت حجة الاسلام و المسلمين آقاي احمدي زاده
همچنين از شش تن از طلاب ممتاز و برجسته حوزه فقه ائمه اطهار(ع) در سوريه تجليل به عمل آمد و به منظور قدرداني از زحمات ايشان هزينه سفر به جمهوري اسلامي ايران و زيارت حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) تأمين و پرداخت گرديد.
برنامه جشن اين شب با تلاوت آياتي از کلام الله مجيد آغاز گرديد.
ويکي از مداحان اهل بيت(ع) به مناسبت جشن مبعث و در رابطه با حوزه فقه ائمه اطهار(ع) اشعاري سروده و سپس حضرت حجة الاسلام و المسلمين جناب آقاي شيخ محمد جعفر طبسي در رابطه با بعثت نبوي به ايراد سخنراني پرداخت، و در پايان لوح تقدير اساتيد و طلاب ممتاز اعطا شد.
از ديگر برنامه اين حوزه در منطقه زينبيه ديدار طلاب آذري مستقر در سوريه با حضرت آية الله حاج شيخ محمد جواد فاضل لنکراني دامت برکاته بود که در روز چهارشنبه پس از نماز مغرب و عشاء حوزه فقه ائمه اطهار انجام شد، در اين سخنراني ايشان بر اهميت دانش آموختگي و عمق بخشي اندوخته علمي تأکيد کردند، و آرزو نمودند که آذربايجان شاهد ده ها فقيه و عالمان برجسته باشد.
و در روز شنبه ساعت 10 صبح آية الله حاج شيخ جواد فاضل لنکراني با حضور در حوزه فقه ائمه اطهار(ع) با اساتيد طلاب اين حوزه ديدار نمودند که در اين ديدار ابتدا حضرت حجة الاسلام و المسلمين شيخ محمد جعفر طبسي مدير حوزه ائمه اطهار(ع) با گزارش کوتاه و جامع از روند تحصيلي طلاب در سال (1388) ارائه نمود سپس حضرت آية الله شيخ محمد جواد فاضل به ايراد سخنراني مبسوطي در رابطه با نقش بوياي عالمان ديني و اهميت فقه نمودند.
در همان روز ساعت11 تني چند از اساتيد برجسته و مسئولان دفاتر مراجع عظام مستقر در منطقه زينبيه با ايشان ديدار و گفتگو کردند که در ميان آنها حضرت حجة الاسلام و المسلمين آقاي سيد مجتبي حسيني نماينده مقام معظم رهبري درسوريه، و حضرت حجة الاسلام و المسلمين آقاي هاشمي ريئس دفتر حضرت آية الهل سيد سعيد حکيم بودند.