جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> دیدار

ديدار وزير محترم آموزش و پرورش و معاونين و مشاورين و رؤساى سازمانهاى آموزش و پرورش سراسر کشور

 

  بسم الله الرحمن الرحيم

گزارشى از ديدار وزير محترم آموزش و پرورش و معاونين و مشاورين و رؤساى سازمانهاى آموزش و پرورش سراسر کشور با حضرت آيت الله العظمى فاضل لنکرانى مد ظله العالى.
در اىن دىدار ابتدا وزىر آموزش و پرورش گزارشى از فعاليت اين وزارتخانه را به محضر حضرت آيت الله العظمى فاضل لنکرانى تقديم کرد.
ايشان ضمن سخنانى از محوريت اسلام و معارف دينى در برنامه‌هاى اين وزارتخانه ياد کرد و تعليم و تربيت را بر مبناى اسلام و ارزشهاى اسلامى برشمرد. و حمايت‌هاى بى دريغ حوزه‌ى علميه و مراجع محترم تقليد را در پيشبرد اهداف آموزش و پرورش خواستار شد.
حضرت آيت العظمى فاضل لنکرانى ضمن خوش آمد گويى به حاضران فرمودند: تنها کشور اسلامى به معناى واقعى کلمه که از اهل بيت عصمت و طهارت عليهم السلام بما رسيده است در حال حاضر کشور ايران است که الگويى است براى جهان اسلام. شأن معلم را مى‌توان از روايات و احاديث معتبر وارده شناخت که معلمان جايگاه ويژه‌اى در نقش تربيت انسان و جامعه دارند. خداى متعال اولين توصيفى را که درباره‌ى پيامبر اکرم (ص) دارند مسأله تعليم است و آنرا قبل از تزکيه بيان کرده است "ويعلمهم الکتاب و الحکمة" امير مومنان ما مى‌فرمايد: "من علمنى حرفاً فقد صيرنى عبداً" معلم حکم مولا را دارد و متعلم حکم بنده و غلام را دارند.
در درجه اول شناخت اين موقعيت براى خود معلمان لازم است. هر چند شايد برخى افراد جامعه منزلت و جايگاه معلم را درک نکند. ولى اين چيزى از اين منزلت نمى‌کاهد. بويژه در کنار تعليم امر دين مطرح است و آموزش معارف دينى. معظم له در ادامه‌ى سخنان خويش با اشاره به هدف مقدس و والاى ترويج فرهنگ اسلامى که از اهداف وزارت آموزش و پرورش است منزلت و برترى اين وزارتخانه بر ساير وزارتخانه ياد آور شد و فرمود شما معلمان آينده سازان اين مملکتيد و اين شديد که افرادى را براى آينده‌ى کشور تربيت مى‌کنيد.
حضرت آيت الله العظمى فاضل لنکرانى با تأکيد مجدد بر شناخت منزلت تعليم و معلمى توسط خود معلمان و موقعيت اين وزارتخانه نسبت به ساير وزارتخانه‌ها از مقام و عظمت والاى معلمان ياد کرد و فرمود: هر چند مسلمان با حداقل حقوق زندگى مى‌کنند ولى کسى که روى درياى نفت نشسته و ذخاير فراوانى نيز براى کشور وجود دارد نبايد دغدغه‌ى مشکلات اقتصادى و معيشتى خود را داشته باشد و بايد مسئولين ذيربط در اين باره چاره انديشى کنند. تا ان شاء الله معلمان عزير با فکر آزادترى در تعليم و تربيت فرزندان اين مملکت بکوشند.
معظم له در ادامه‌ى سخنان خويش فرمودند: آنچه که ذهن مرا بخود مشغول داشته است موضوع المپيادهايى است که برگزار مى‌شود. هر چند با شرکت فرزندان ما درالمپيادها جهان: نگاه ديگرى را به مملکت ما دارد و خواهد داشت.
اما تالى فاسدى دارد که بايد فکرى به حال آن کرد و در رفع آن کوشيد . و آن اين است که قبلا امريکا و استعمار جهانى براى شناخت چهره‌هاى درخشان علمى کشورمان ترفندهاى مختلفى را بکار مى‌بردند تا آنها را از دامن جامعه‌ى اسلامى جدا کرده و به سوى خودشان بکشاند. و اين امر در حال حاضر با برگزارى المپياد براحتى براى آنان ميسر است. لذا بايد چاره‌اى انديشيد که هيچيک از جوانان و برجستگان علمى ما به چنگال دشمن گرفتار نشوند. ما بايد بيشتر از سابق به فکر جوانان کشورمان باشيم زيرا با از بين رفتن جوانانمان آينده‌ى کشورمان از بين مى‌رود. زيرا اينانند که اداره کننده‌ى آينده‌ى ما هستند. حضرت آيت‌الله العظمى فاضل لنکرانى افزودند: بايد هوشيار بود و فريب دشمن را نخورد زيرا که دشمنان مملکت و دشمنان فرهنگ اسلامى از هيچ توطئه و ترفندى براى جذب جوانان ما کوتاهى نمى‌کنند.
توفيق باشيد
و السلام
7/1/86