جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> دیدار

ديدار آقاي دکتر محمود احمدي نژاد رياست محترم جمهوري اسلامي ايران به همراه جمعي از معاونين و وزراء

 

بسم الله الرحمن الرحيم
آقاي دکتر محمود احمدي نژاد رياست محترم جمهوري اسلامي ايران به همراه جمعي از معاونين و وزراء با حضرت آية الله العظمي فاضل لنکراني در روزجمعه 18/12/85 ديدار نمود.
معظم له در اين ديدار فرمودند: مملکت و کشورما در بين تمام کشورهاي جهان روي اصول اعتقادي و مذهبي بنا شده و از قديم الايام دربين مردم همين طور بوده است و اين ويژگي در هيچ يک از کشور‌ها وجود ندارد. مملکت ما برپايه تشکلي استوار است که هيچ نظيري ندارد و آن اينکه مردم نسبت به اعتقادات و اسطوانه‌هاي ديني از پيامبر وائمه طاهرين عليهم السلام تا برسد به روحانيت ومرجعيت، بسيار حساسيت دارند. شما مي‌دانيد که مرحوم شيرازي صاحب فتواي تنباکو با صدور فتوا چه تأثيري حتي در اندرون ناصرالدين شاه گذاشت و امروزه هم مردم بحمد الله اين چنين اند.
ايشان فرمودند: بايد اين حرف را توجه کنيد واين نظام واساس که در بين مردم است حفظ کنيد حفظ اعتقادات مردم نه تنها از جنبه اعتقادي لازم است بلکه از جهت مملکت داري بسيار ضرورت دارد.
معظم له فرمودند: براي اينکه تشيع و اسلام محفوظ بماند بايد اين امور که در ميان مردم از قداست مهم برخوردار است حفظ شود. شما هيچ مملکتي را سراغ نداريد که از چنين نعمتي که مردم داراي اعتقادات راسخ و کشوري که دراراي رهبر ومراجع متعددي است برخوردار باشند واين نکته مهمي است.
عده اي به دنبال تضعيف روحانيت و اسلام هستند و به دنبال آن هستند که اين تشکلي که بسيار راسخ است و در بين مردم ريشه دارد و مردم اعتقادات خود را از آنان مي گيرند تضعيف نمايند که البته هرگز نتوانسته و نخواهند توانست . اما مسوولين بايد بدانند که اگر اين امر به هم بخورد همه چيز به هم خواهد خورد.
ايشان فرمودند : ويژگي منحصر به فرد ملت ايران اعتقادات راسخ است که در کمتر کشوري در دنيا وجود دارد.
انقلاب اسلامي که معمار اصلي آن امام خميني است و ايشان مردم را هدايت فرمود به اين حکومت اسلامي ، و مديريت ها در هر زمان بايد در همين چهارچوب باشد والا مشکلات فراواني خواهيم داشت .
بايد آن اصول اوليه اي که در ذهن مردم شيعه استقرار پيدا نموده است محفوظ بماند و امام خميني بر اين امور بسيار تاکيد داشتند و سرّ اين که در قانون اساسي ما مجلس خبرگان قرار داده شده است از اين جهت است که اساس همه امور بايد به افراد مجتهد و صاحب نظر برگردد و اين دو امر هم امري است ديني و هم عقلائي و مردمي.
ايشان فرمودند : چون همه ما و شما علاقه مند به حفظ انقلاب هستيم چنانچه مشخص شود که مسوولي بر اين اصول حرکت نکند از نظر همه ما مورد تنفر است و مديريت کشور بايد چنين حساسيت هايي را توجه کند و اين اعتقادات و چهار چوب حکومت را حفظ کند.