جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> دیدار

ديدار هيأتى از حزب الله لبنان با حضرت آية الله العظمي فاضل لنکراني مدظله العالي

بسمه تعالي
حجة الاسلام آقاى شيخ يزبك نماينده دبير کل حزب الله لبنان به همراه جماعتي از حزب الله با حضرت آية الله العظمي فاضل لنکراني ديدار نمودند . ايشان حامل سلام آقاي نصر الله و تشکر ايشان و مجموعه مقاومت از موضعگيريهاي مراجع تقليد قم خصوصاً حضرت آية الله فاضل بود .
حضرت آية الله العظمي فاضل لنکراني مد ظله ضمن خوش آمد گوئي به حاضران طي سخناني فرمودند : جريان مقاومت لبنان و پيروزي چشمگير آنان در مقابل اسرائيل يک حادثه جزئي نبود بلکه امر بسيار وسيعي بود که در تاريخ شايد نتوان نظيري براي آن ذکر نمود . آنگونه که تاريخ نشان داده است قدرتهاي اسلامي تا کنون در مقابل ابر قدرتها يا از خود ضعف نشان داده اند و يا اصلا به مقابله بر نخواسته اند مثلا جمال عبدالناصر و دولتهاي عربي با آن همه توان دولتي که داشتند نتوانستند بيش از شش روز در مقابل اسرائيل مقاومت کنند اما آقاي نصر الله به همراه نيروهاي مومن مقاومت با قدرت ايمان و اتّکاء به خداوند و بدون هيچ اتّکائي بر قدرت خارجي شجاعانه در مقابل آمريکا و اسرائيل ايستادگي نمودند .
معظم له فرمودند : خداوند در اين جريان لطف بزرگي را نسبت به مسلمانان نمود و اين امر مربوط به همه اسلام است اين امر و اين پيروزي بزرگ از يک طرف موجب افتخار و خوشحالي همه امّت اسلامي گرديد و از طرف ديگر وظيفه و مسئوليت همگان را چندين برابر کرد . اين پيروزي ثابت کرد که هر مسلماني بايد در هر نقطه اي از نقاط جهان در مقابل ظلم ايستادگي کند و براي حفظ اسلام فداکاري کند ايشان فرمودند : دشمن به موازات اين پيروزيها، به حقيقت و عظمت شيعه پي برده است و دشمني هاي خود را افزوده است دشمنان متوجه شده اند که مکتب شيعه در همه ابعاد داراي غناي کامل است و از اين جهت در پي تضعيف آن مي باشند.
معظم له در خاتمه فرمودند : اينجانب از قضاياي حزب الله و پيروزيهاي آنان در لبنان بسيار خوشحالم و اين امر، افتخار همه ما است و اميد آن دارم مانند جناب آقاي نصر الله و نيروهاي مقاومت در سائر نقاط دنيا افرادي بتوانند از اسلام و مسلمين دفاع نمايند.