جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> دیدار

ديدار هيئت امناي تهيه ضريح مقدس حضرت ابا عبدالله الحسين عليه السلام با حضرت آية الله العظمي فاضل لنکراني مدظله العالي

 

  در اين جلسه، ابتدا جناب آقاي نظري منفرد حاضران را معرفي نموده و بيان کردند تصميم بر اين است که انشاء الله ضريح حرم مطهر امام حسين (عليه السلام) را به همت مردم قم بسازند؛ در همين راستا اولين گام را رسيدن به حضور حضرتعالي دانسته‌اند تا از راهنمايي‌هاي شما بهره‌مند شوند.
حضرت آية الله العظمي فاضل لنکراني ضمن تقدير و تشکر از حاضران فرمودند: انصاف آن است که قمي‌ها چه در زمان معصومين عليهم السلام و چه پس از آن و به ويژه در انقلاب، نقشهاي غير قابل تصور داشته‌اند. قمي‌ها اهل بيتي هستند و اين کاري را که در نظر داريد، از اهميّت بالايي برخوردار است، هر چند بسياري از مردم نيز علاقمند به انجام آن هستند. به عنوان مثال، اسماعيلي‌ها در ساختمان مسجد کوفه اقدام کردند و خواستند که خودشان را به عنوان شيعه به دنيا معرفي کنند در حالي که اين گونه نبود، اين کار شما علاوه بر آن که اجر معنوي دارد، باعث معرّفي مقام قمي‌ها و مخصوصاً تشيع به جهان مي شود.
اين افتخار قمي‌هاست و چنين کارهايي بايد به دست قمي‌ها انجام شود و حق تقدم با قمي‌ها است که إن شاء الله با موفقيت کامل انجام شود که در اين صورت، حفظ تشيّع محسوب مي‌شود؛ و البته در زمان حاضر که تشيع مورد هجوم دشمنان است، از اهميت زيادي برخوردار است.
معظم له در ادامه سخنان خويش فرمودند که مطلع شدم در شب نيمه شعبان امسال حدود 000/200/2 نفر براي زيارت حرم مطهر امام حسين (عليه السلام) آمده بودند که نشانه اشتياق مردم است؛ از قول برخي از بزرگان نيز نقل شده است که در زمان صدام، صدام از آمدن افراد با پاي پياده به کربلا منع کرده بود، با اين حال، برخي از جوانان حلّه تصميم مي گيرند که هشتاد کيلومتر راه را با پاي پياده؛ به سمت حرم مطهر امام حسين عليه السلام بروند؛ به همين دليل، ماشيني را کرايه کرده و قرار گذاشتند ماشين آهسته حرکت کند و آنان از پشت ماشين پياده بروند تا صدام فکر نکند اينها پياده هستند.
به هر حال، تصميم شما، تصميم بسيار بزرگي است و اين کار، کار شما است؛ هر چند کاري است مشکل، اما بدانيد حضرت ابا عبدالله الحسين عليه السلام شما را کمک خواهد کرد و براي هميشه به نام شما ثبت خواهد شد؛ اينجانب نيز خود را ملزم مي دانم که شما را دعا کنم. إن شاء الله موفق باشيد و اجر معنوي را از خداوند سبحان براي شما طلب مي کنم.