جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> دیدار

ديدار آقاي مهندس ضرغامي نماينده محترم مقام معظم رهبري و رياست صدا و سيما با مرجع عاليقدر حضرت آيه الله العظمي فاضل لنکراني مد ظله

 

 بسم الله الرحمن الرحيم

آقاي مهندس ضرغامي نماينده محترم مقام معظم رهبري و رياست صدا و سيما با مرجع عاليقدر حضرت آيه الله العظمي فاضل لنکراني مد ظله ديدار و گفتگو کرد.
ابتدا گزارشي از فعاليت هاي صدا و سيما و برنامه هاي متعدد و متنوعي که در آن ايجاد شده ارائه نمود.
حضرت آيه الله العظمي فاضل ضمن تشکر از حضور ايشان و فعاليتها و برنامه هاي مذهبي و فرهنگي صدا و سيما فرمودند:
صدا و سيما بايد اعتماد عمومي مردم خصوصا نخبگان را حفظ کند. مهمترين و اولين سرمايه براي اين رسانه آن است که مردم کاملا اعتماد داشته باشند و باور داشته باشند آنچه که از اين رسانه منتشر ميشود مطابق با حقيقت است و آن را کاملا معتبر بدانند.
ايشان فرمودند: اينجانب از برنامه هاي فرهنگي و ديني اين رسانه تشکر ميکنم خصوصا از شبکه مهم قرآن که انصافا جاي آن خالي بود و بحمد الله برنامه هاي خوبي در آن ايجاد شده است. هر چه ما بتوانيم قرآن را و حقائق اين کتاب آسماني را در ميان جامعه نشر دهيم، به همان اندازه جامعه رشد و آگاهي پيدا ميکند. جامعه اي که در آن قرآن حاکم باشد يک جامعه زنده و پويا و رو به رشد و سعادت است.
ايشان فرمودند: همانطوري که روحانيين مسؤوليت مهم تبليغ دين را دارند، امروز اين رسانه مهم هم چنين وظيفه اي را دارد و بايد مباني مکتب اسلام و تشيع را به صورت کاملا صحيح و دقيق به اطلاع مردم برساند. بحمد الله ائمه معصومين عليهم السلام همه واقعيات و همه احتياجات ديني و فرهنگي ما را بيان نموده اند اگر در تمام وقت بخواهيد معارفي را که از ائمه رسيده است بيان کنيد ميتوانيد با وجود چنين حقائق و معارفي و با وجود قرآن کريم و تفاسير معتبر و با وجود کلمات و سنن قطعيه پيامبر اکرم صلى الله عليه وآله وسلم ديگر چه نيازي است که موهومات و تخيلات و اموري از قبيل خواب را بيان کنيم. بايد مسؤولين محترم صدا و سيما در تمام شبکه ها برنامه هاي خود را مبتني بر واقعيات و حقائق قرار دهند و از اتکاء به بيان خوابها و يا كرامتهايي كه براي برخي افراى معمولي بيان ميشود و اساسي ندارد خودداري شود.
ايشان فرمودند: انصافا امروز در صدا و سيما کساني که مجري برخي از برنامه هاي مذهبي هستند بسيار قوي و جاذب و محکم اجرا و صحبت مي نمايند و بايد اينمطلب را بيشتر مورد تأكيد قرار دهيد و افراد زبده و زبردستي در اين امور تربيت نماييد.
ايشان فرمودند: صدا و سيما بايد نسبت به مسأله نماز و آموزش نماز اهميت بيشتري دهد. مناسب است که تمامي شبکه ها در تمام اوقات اذان نماز جماعت آنهم نمازهاي با شکوه پخش شود و مردم از آن استفاده نمايند.
ايشان فرمودند: ملاحظه شود که مسائل ديني و اعتقادي امروز در همه يا اکثر برنامه هاي صدا و سيما وارد شده است و بايد از اين جهت هم قدردان باشيم