جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> پیام

پيام مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي فاضل لنکراني «مدظله العالي» به مناسبت تخريب مجدد حرمين شريفين عسکريين (عليهما السلام)

 

بسم الله الرحمن الرحيم
 

دست کثيف تحجر و استعمار بار ديگر مصيبت بزرگي را رقم زد و مسلمانان و شيعيان را عزادار ساخت. اهانت و تخريب حرمين عسکريين عليهما السلام، که براي دومين بار در فاصله کوتاهي صورت گرفت، حاکي از عمق دشمني مخالفين اسلام است؛ ترديدي نيست که اين عمل با طراحي آمريکا و سائر اشغالگران و با تحريک صهيونيزم بوده است. براي همه آگاهان روشن است که وهابيت، که به اتفاق همه گروههاي مسلمين، از اسلام خارجند و مولود کفر و يهود مي‌باشد، هيچ فلسفه وجودي به جز مخالفت با اسلام و قرآن و ايجاد تفرقه ميان مسلمين ندارد. اين گروه نه تنها به دنبال هدم مظاهر مقدس شيعه، بلکه در صدد از بين بردن همه آثار و مقدسات اسلامي، از جمله مرقد نبي اکرم صلي الله عليه و آله و سلم است؛ و روزي قرآن و کعبه مقدسه را نشانه خواهند رفت. مع الاسف در حادثه قبل، دنياي اسلام واکنش اساسي نشان نداد و اگر دولتهاي اسلامي و علماي گروههاي مختلف از خود عکس العمل جدي نشان مي‌دادند، امروز اين مشرکان خبيث با مظاهر توحيد چنين برخورد نمي‌کردند. بايد همه مسلمانان و شيعيان ضمن حفظ وحدت و آرامش چاره‌اي اساسي براي حذف اين مولود نامشروع يعني وهابيت بنمايند.

همه مي‌دانند ائمه طاهرين سلام الله عليهم اجمعين الگوي کامل توحيد در ميان انسانها و بشريتند و احترام به قبور آنان ريسماني است محکم، براي تقرب به حق تبارک و تعالي و از مصاديق روشن «و من يعظم شعائر الله» است.

آمريکا روزي عده‌اي جاهل و عالم‌نما را مأمور تکفير شيعه کرد و امروز به وسيله همان گروه دست به تخريب اماکن مقدسه زده است و به دنبال ايجاد جنگهاي داخلي در کشورهاي اسلامي است و اين امري است که هوشياري بيشتري را براي مسلمانان مي‌طلبد. دشمنان اسلام و اهل بيت مطمئن باشند اين حوادث، مسلمانان واقعي را در تعظيم و تکريم نسبت به اهل بيت مصمّم‌تر خواهد ساخت. ما از دولت محترم عراق مجدّانه خواستاريم که براي حفظ عتبات مقدسه اقدامي قاطع داشته باشد و از اين مراکز که قلوب همه مسلمانان به آن توجه دارد، محافظت و مراقبت نمايد.

اين‌جانب اين حادثه دلخراش را به محضر مقدس ولي الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف تسليت عرض مي‌نمايم، و براي همه عاشقان و دلدادگان اهل‌بيت صبر و اجر از خداوند متعال مسئلت مي‌نمايم.

محمد فاضل لنکراني
23/3/1386
27 جمادي الاول 18428
13 ژوئن 2007