جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> پیام

ديدگاه حضرت آية الله العظمي فاضل لنکراني درباره اهانت به ساحت قدسي پيامبر اعظم در طراحي پرسش هاي آزمون ضمن خدمت فرهنگيان(خبرگزاري رسا)

 

 بسم الله الرحمن الرحيم

حجت الاسلام والمسلمين محمد جواد فاضل لنكراني، عصر پنجشنبه در خصوص ديدگاه حضرت آيت الله محمد فاضل لنکراني درباره اهانت به ساحت قدسي پيامبر اعظم (ع) در طراحي پرسش هاي آزمون ضمن خدمت فرهنگيان به خبرنگار خبرگزاري رسا اظهار داشت: والد معظم ما پس از اطلاع، ضمن اظهار نگراني و تأسف شديد فرمودند: «همه مردم عكس‌العمل نشان دهند چرا كه اين اهانت خيلي عظيمي است».
وي ادامه داد: به نظر مي‌رسد آنچه كه به اسم آزمون سيره نبوي (ص) صورت گرفت، استمرار سياست‌هاي استكباري در مقابله با اسلام و پيامبر خدا (ص) است. امروز در نقاط مختلف جهان اين مقابله با اسلام و پيامبر اعظم (ص) آغاز شده و براي ما روشن است كه طراحان اين پرسش ها در پي موهون نمودن پيامبر اسلام (ص) بودند. اين اهانت از دانمارك و كشورهاي غربي آغاز شد و دامنه آن متأسفانه به کشور ما نيز رسيد.
مسوول دفتر حضرت آيت الله محمد فاضل لنكراني، با طرح اين سوال كه چه هدفي در طرح اين سؤال ها بوده است، گفت: آيا كساني كه اين‌گونه سؤالات را براي معلمان و مجموعه آموزش و پرورش مطرح مي‌كنند به دنبال اين بودند كه اسلام و شخصيت آن را در يك محدوده مادي و ظاهري و بسيار بي‌اثر و بي‌خاصيت جلوه بدهند؟
وي با اشاره اين که از دشمنان تعجب نيست كه آنها به دنبال مقابله با اسلام بوده و هستند، تصريح کرد: از كساني كه به دنبال تحقق عدالت هستند بايد پرسيد كه در مقابل اين اهانت آشكار چه تدبيري انديشيده‌ايد؟ برخي از مسؤولان اين امر، به بهانه‌اي كه اين سؤالات از كتاب سنن النبي (ص) استخراج شده خواستند صورت مسأله را پاك كنند، در حالي كه چگونگي استخراج سؤال و كنار هم قرار دادن جواب‌هاي آميخته به اهانت، هرگز در آن كتاب وجود ندارد؛ مردم عزيز ما در اين روزها مكرراً تماس مي‌گيرند و نظر حضرت والد ما را جويا مي شوند. متأسفانه در يك سال گذشته با هشدارهاي فراواني كه از سوي حوزه‌هاي علميه و مراجع معظم داده شد و انتظار مي‌رفت كه مسؤولان متعهد و دلسوز، عكس‌العمل قابل توجهي را از خود ارائه بدهند، اما با تأسف هيچ‌گونه عكس‌العمل روشن و قابل انتظاري نديديم. اگر در هنگامي كه برخي از مسؤولان نسبت به بعضي از احكام اسلام به صراحت در مصاحبه‌هاي خود گفته‌اند تاريخ مصرف بعضي از احكام اسلام تمام شده يا نسبت به لزوم رعايت حجاب صريحاً آن را نفي كردند، موضع‌گيري جدي مي‌شد، امروزه شاهد چنين فاجعه‌اي نبوديم.
وي ادامه داد: عذرخواهي وزير در اين امر كفايت نمي‌كند و اين امر از مصاديق واضح اهانت به پيامبر خدا (ص) بوده كه بر طبق مقررات، بايد با آن برخورد شود.
حجت الاسلام والمسلمين محمد جواد فاضل لنكراني، بيان داشت: اساس انقلاب ما براي حفظ اسلام و براي حفظ فرهنگ اصيل اسلامي است كه به هيچ وجه مردم ما تحمل خدشه‌دار شدن آن را ندارند. اميدوارم كه با برخورد جدي كه از سوي مسؤولان مشاهده مي‌كنيم، ديگر شاهد چنين قضايايي در جامعه انقلابي و اسلامي خودمان نباشيم و در اين سال كه به نام مبارك پيامبر اعظم (ص) نامگذاري شده بتوانيم قدم‌هاي واقعي را در معرفي پيامبر خودمان برداريم ان شاءالله.
وي ابراز داشت: متأسفانه چون اطلاع‌رساني در اين مسائل دير صورت مي‌گيرد، ما چند روزي هست كه از اين قضيه و حادثه اطلاع پيدا كرده‌ايم، يعني اگر برخورد جدي نمايندگان يا انعكاس دقيق اخبار 20:30 نبود متوجه نمي‌شديم؛ اما چند روزي هست كه مراجع اطلاع پيدا كرده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمين محمد جواد فاضل لنكراني، در پاسخ به اين پرسش خبرنگار خبرگزاري رسا که اقدام حوزيان در مسايلي از اين دست چگونه بايد باشد که هم متهم به سياسي کاري نشوند و هم به وظيفه تبليغي و انقلابي خود عمل کنند، اظهار داشت: مردم و مسؤولان ما اين نكته را باور دارند و يقين داشته باشند که برخورد حوزه و مراجع در اين خصوص هيچ گونه شائبه جناحي بودن و سياسي كار كردن را نداشته و مراجع ما در هر زمان و در هر دولتي، هنگامي كه احساس مي‌كردند که بايد مواردي را مطرح كنند، خيلي آشكار و صريح بيان كردند و هيچ مسأله‌اي آن‌ها را وادار به مماشات يا كوتاه آمدن نكرده و نخواهد كرد.
مسوول دفتر حضرت آيت الله محمد فاضل لنكراني، تصريح کرد: در دولت‌هاي گذشته هم اگر تاريخ را ببينيد نسبت به قضاياي متعددي كه تاريخ اسناد آن‌ها را حفظ كرده، آنجايي كه بايد برخورد مي‌كردند، برخورد کردند. اصلاً خاصيت روحانيت و مراجع تقليد اين است كه در اين امور، فقط از ديدگاه ديني و شرعي و آنچه كه اسلام بر ذمه آن‌ها قرار داده صحبت كنند و هيچ‌گاه مسائل جناحي و حزبي مورد توجه بزرگان نبوده است.