جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> دیدار

ديدار اعضاء شواري مسلمانان انگليس با حضرت آيت الله حاج شيخ محمد جواد فاضل لنکراني (دام ظله)

 

 

جمعي از اعضاي شوراي مسلمانان انگليس غروب چهار شنبه 17/11/86 با حضور در مرکز فقهي ائمه اطهار(عليهم السلام) با حضرت آيت الله محمدجواد فاضل لنکراني (مدَظله) ديدار و گفتگو کردند.
در اين ديدار، اعضاي گروه ابتدا ارتحال مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي فاضل لنکراني (قدس سره الشريف) را ضايعه‌اي بسيار بزرگ براي عالم اسلام دانستند و از خداوند متعال براي ايشان علوّ درجات را طلب نمودند. سپس گزارشي از وضعيت مسلمانان در انگلستان و وجود مساجد فراوان و مراکز و مدارس علمي و حضور فعال و جدّي مسلمانان در آن کشور را ارائه کردند. اين افراد در مورد مرکز فقهي ائمه اطهار(عليهم السلام) اظهار داشتند: به نظر ما، اين مرکز مجموعه‌اي بسيار مهم و تاثيرگذار در زمينه علوم اسلامي و نشر آن در جهان اسلام است؛ و خواستار استفاده هرچه بيشتر مسلمانان جهان اسلام و مراکز علمي اروپا از اين مرکز شدند.
 

بعد از سخنان اعضاي گروه، حضرت آيت الله محمدجواد فاضل لنکراني(مدظله) ضمن خوش‌آمد گويي، اظهار داشتند: همه مي دانيم اسلام ديني نجات‌بخش و اميد آفرين است که بايد اين ويژگي دين را براي مردم غرب و ساير اديان بيشتر روشن کنيم؛ لازم است براي بشريت دوران معاصر بيان کنيم تنها راه حل مشکلات فردي و اجتماعي، و تنها طريق سعادت بشر در گرو تبعيت از اسلام است.

معظم له با اشاره به دشمني‌هاي بسيار وسيع مخالفان اسلام، از اعضاي شوراي مسلمان انگلستان خواستند که مراقب توطئه‌ها باشند و ضمن اتحاد و انسجام بيشتر بين مذاهب و مسلمانان، در دفاع از اسلام و معرفي بيشتر آن تلاش نمايند.

ايشان فرمودند: با اين که مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي فاضل لنکراني (قدس سره الشريف) عمر خود را در راه اسلام و نشر معارف اسلامي سپري، و بيش از هزاران طلبه و مجتهد را تربيت نمودند، و ده‌ها کتاب استدلالي و تخصصي در زمينه‌هاي مختلف علمي از خود به يادگار گذشتند، اما اين جانب به ياد دارم که آن مرحوم در ماه‌هاي آخر عمر خود مي فرموند: من متأثرم از اين که نتوانستم براي اسلام خدمت شاياني داشته باشم .

استاد معظم دروس خارج فقه واصول حوزه علميه قم، در خاتمه، با اشاره به ويژگي‌ها و خصوصيات مرکز فقهي ائمه اطهار(عليهم السلام)، بيان داشتند: اهل بيت عصمت و طهارت و ائمه معصومين(عليهم السلام) از يک جامعيت بي نظير برخوردار بودند که اگر صدها مرکز، مانند اين مرکز، بخواهد در يک بعد از ابعاد وجودي آنان تحقيق و پژوهش کند، بسيار ضروري و بجاست.