جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> پیام

پيام مرجع عظيم الشأن آية الله العظمي فاضل لنکراني به كنگره شهداى كنگان

 

 إن الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكة ألا تخافوا ولا تحزنوا

سلام و درود خداوند بر پيامبر عظيم الشأن و اشرف و خاتم آنان حضرت محمد صلي الله عليه وآله و اوصياء طاهرين ايشان خصوصاً ولي الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف که همه برکات مادي و معنوي و همه ارزشها و خوبيها از اين وجود نوراني و آن ذوات مقدسه است و صلوات و رحمت الهي بر روح بلند امام امت و ارواح مطهر شهيدان انقلاب اسلامي که پويندگان راه سرخ عاشورا و شاگردان مکتب حسين بن علي عليهما السلام و فرزندان محرم و کربلايند و درود بي پايان خداوند بر شهداي جنگ تحميلي و شهداي عزيز کنگان.
شهادت حقيقتي است که از طرف حق تعالي به افراد برگزيده و نفوس مطمئنه اعطاء مي گردد لطف خفي و عنايت خاص و توجه ويژه باري تعالي است که انسان هاي خالص و عباد صالح آن را کسب مي کنند از برکات مهم دين اسلام خصوصا مکتب تشيع همين است که اين راه بسيار شيرين و در عين حال دشوار و سنگين براي جامعه و انسانها قرار داده شده است و همگان آموخته اند که بايد براي حفظ دين و ارزشهاي ديني و براي استقلال و عظمت کشور و عزت و سربلندي انسانيت جان خود را که عزيزترين چيزها است با اخلاص تسليم کرد و مردم و جامعه را و دين و احکام را در پرتو آن بيمه نمود از طرفي انسانهايي که به دنبال کمال نهايي و رسيدن به مراتب والاي روحي و انساني اند، با اختيار خود از اين طريق مي توانند از ظلمت تکوين و تاريکي امکان رهايي يافته و به عرش اعلاي الهي چنگ زنند و خود را پرده نشين اسرار ربوبي نمايند.
به لطف خداوند و با همت مردم متدين و با رهبري امام خميني قدس سره الشريف، اين نعمت بزرگ در اختيار مردم و جوانان ما قرار گرفت و خوشا به حال کساني که با سرعت خود را به اين جنت خاص خداوندي رساندند. ما امروز مسئوليت عظيم حفظ و حراست از ايثارگري ها و فداکاريهاي آنان را بر عهده داريم .


مسئولين ما و خدمت گزاران به اين نظام اسلامي بايد بدانند که به پشتوانه همين مجاهدتهاست که امروزه با اقتدار و عظمت ايران اسلامي در مقابل قدرتهاي بزرگ ايستاده و تا فرهنگ شهادت، محور و اساس باشد اين سربلندي استمرار خواهد يافت . ما بايد به نسلهاي آينده آثار و برکات اين مجاهدتها و دفاع آنان از اسلام و انقلاب را انتقال دهيم ؛ بايد فرزندان ما براي هميشه پويندگان راه شهادت باشند ؛ بايد هميشه شهادت را عزت ابدي و آرزوي دائمي خود قرار دهيم ؛ بايد بدانيم ارواح طيبه جوانان اين سرزمين هميشه بر اعمال مسئولين ناظر است. از مسئولين محترم اين کنگره که ياد و خاطره شهداي عزيز کنگان را گرامي داشتند تشکر مي کنم. اميدوارم خداوند همه ما را از پويندگان راه شهادت قرار دهد و ما را با سالار شهيدان حسين بن علي عليهما السلام محشور فرمايد.

محمد فاضل لنکراني