جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> پیام

حضرت آيت الله العظمي فاضل لنكراني در عزاداري ها واجب است با اموري كه موجب تزلزل اعتقادي مردم مي شود , مقابله گردد

بخش خبري شهرستان : حضرت آيت الله العظمي فاضل لنكراني طي سخناني در پايان درس خارج فقه به مناسبت ايام محرم و صفر مطالبي ايراد نموده و اظهار داشتند , در عزاداري ها واجب است با اموري كه موجب تزلزل اعتقادي مردم مي شود , مقابله گردد.
ايشان گفتند : مسئوليت روحانيت مسئوليتي است خطير كه برعهده ما نهاده شده است و آن حمايت از كيان تشيع است و با توجه به شرايط فعلي اين مسئوليت روبروز سنگين تر شده و مي شود. كه بايد مراقب باشيم با فكر و تدبير اين مسئوليت ها به نحو احسن انجام دهيم لذا ابتدا بايد ابعاد مختلف اين مسئوليت ها بخوبي بشناسيم .
در اين راستا توجه به اين نكته ضروري است كه استكبار جهاني پي برده است كه اين تفكر شيعي است كه در مقابل تجاوز و ظلم و ستم آنان ايستاده و پرده از جنايات استكبار برداشته است لذا بهر وسيله در صدد مقابله با تشيع و از بين بردن آن مي باشد كه مهمترين راه مقابله ها در انحطاط فرهنگي شيعيان برگزيده اند كه اگر اين راه با تدبير و هوشياري روحانيت شيعه مواجه شوند هرگز نخواهند توانست به اهداف شوم خود نائل شوند.
حضرت آيت الله العظمي فاضل لنكراني در ادامه سخنان خود افزودند : انحطاط اخلاقي و هجمه فرهنگي كه فعلا توسط رسانه هاي تبليغاتي مانند اينترنت و ماهواره اي براي جوانان ما تدارك ديده شده است خطري است بسيار مهم كه اگر خداي ناكرده در اين نقشه شوم خود موفق شوند و جوانان عزيزمان را تحت تاثير آن برنامه هاي فاسد قرار دهند به هدف شوم خود خواهند رسيد , جواني كه تحت تاثير قرار گرفته باشد آينده كشورها را به تباهي مي كشاند لذا روحانيت شيعه بايد هوشيارانه جوانان عزيز را با برنامه هاي مفيد و پرجاذبه از انحرافات و توطئه هاي دشمن حفظ كنند و كاملا مراقب باشند.
اين كه مرحوم حضرت امام فرمودند : « اين محرم و صفر است كه اسلام را نگه داشته است » محرم و صفري است كه حقايق اسلام توسط روحانيون بزرگوار در مجالس و محافل بگونه اي جذاب براي مردم بويژه جوانان بازگو شود.
ايشان فرمودند : ضمن آنكه بايد در محرم و صفر همان عزاداريهاي سنتي انجام شود اما بايد از اموري كه موجب وهن مذهب و دين است خودداري شود بايد در اين عزاداريها حقائق و معارف اسلام براي مردم بيان شود بايد خطبا و وعاظ محترم از مطالب مستند و صحيح استفاده نمايند.
ما افتخار اين معني را داريم كه امام جواد عليه السلام در سنين كودكي در يك مجلس در حدود سي هزار مسئله فقهي و غيرفقهي را پاسخ دادند بايد از طريق بيان حقائق اسلام هرچه بيشتر مردم و جوانان را به اسلام عزيز جذب كنيم متاسفانه در برخي مجالس از اموري استفاده مي شود كه انسان را از حد انسانيت ساقط مي كند و يا اينكه از اشعار شرك آميز استفاده مي شود به نظر اينجانب واجب است شرعا با اين امور كه موجب تزلزل اعتقادي مردم و تضعيف دين و مكتب است مقابله شود.
كسي كه در هنگام خواندن از جمله لااله الا زينب استفاده مي كنند بايد بداند اين جمله از مصاديق واضح شرك است و هيچگونه توجيهي ندارد. با هيچ بيان و توجيهي نمي توان از چنين تعابيري دفاع نمود و قطعا ائمه معصومين عليهم السلام از چنين افرادي تبري دارند.
ايشان فرمودند : بايد در اين ايام اهداف انقلاب اسلامي را هرچه بيشتر بيان نمائيد بايد جوانان ما بدانند كه امام خميني قدس سره با چه هدف مقدسي اين قيام و انقلاب را رهبري و هدايت فرمود بايد افكار و شخصيت امام را هرچه بيشتر تبيين نمائيم .
امام براي مردم و خدمت به آنان ارزش فوق العاده اي را قائل بود خصوصا تاكيدهاي فراواني را نسبت به مستضعفين و رسيدگي به آنان داشت . امروز هم اگر بخواهيم انقلاب به حركت خود ادامه دهد بايد ارزش مردم و حضور آنها در ميدان هاي حساس انقلاب را بدانيم و حقيقتا براي آنان احترام قائل باشيم