جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> پیام

پيام حضرت آية الله العظمى فاضل لنكرانى (مد ظله العالي) به مناسبت توطئه دولت اسرائيل براى تخريب مسجد الاقصى

 

بسم الله الرحمن الرحيم

بعد الحمد و الصلاة

در اين زمان كه مسجد الأقصى قبله اول مسلمانان در خطر تخريب صهيونيست ها قرار گرفته و به طورى كه برخى از مطبوعات گزارش داده اند، در حدود بيست هزار جوان فلسطينى آن مكان مقدس را در آغوش گرفته و از آن پاسدارى مى نمايند، بر تمام مسلمين جهان خصوصاً رؤساى كشورهاى اسلامى فرض است كه اين امر را مورد توجه عميق قرار داده و بر حفظ آن مكان بكوشند.

مسجد الأقصى علاوه بر آنكه قبله اوّل مسلمانان بوده است، منتهى اليه سير زمينى نبى اكرم(صلى الله عليه وآله) از مسجد الحرام بدانجا و سپس به آسمان ها در شب معراج بوده است. كوتاهى در اين مورد خصوصاً با توطئه و نقشه اى كه اسرائيل طرح نموده و مهاجمين را صهيونيست تندرو و مقامات دولتى را مخالف اين جريان قلمداد نموده، جايز نيست.

ريشه اين كار دولت اسرائيل با هماهنگى و حمايت آمريكا است. خطر بزرگ اين امر آنگاه آشكار مى شود كه سلطه جوئى و اسلام زدائى آمريكا و صهيونيزم را مورد توجه قرار دهيم و بدانيم كه اينان به دنبال هدم اسلام و تخريب مسجدين شريفين، مسجد الحرام و مسجد النبى مى باشند.

اى مسلمانان جهان و اى كسانى كه درد دين و اسلام داريد به خود آئيد و در مقابل اين توطئه سكوت ننموده و قصور نورزيد. اميدوارم خداوند همه بيوت خود مخصوصاً مساجد اوليه مسلمانان را حفظ فرمايد و همه كشورهاى اسلامى خصوصاً فلسطين را از شرّ اين دولت غاصب مصون نمايد انشاءالله تعالى.

محمد فاضل لنكرانى
2 ربيع المولود 1426 هـ