جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> پیام

پيام معظم له در رابطه با طرح ممنوعيت حجاب در فرانسه

 

بسم الله الرحمن الرحيم

محضر مبارك مرجع عاليقدر شيعه حضرت آية اللَّه العظمى فاضل لنكرانى مدّظلّه العالى
احتراماً به عرض مبارك مى‏رساند كه اخيراً توطئه عظيمى در غرب جهت مبارزه با دين و مذهب‏خصوصاً دين مبين اسلام آغاز شده كه پيشگام در اين امر دولت و مجلس فرانسه مى‏باشد.
اينان به بهانه مبارزه با افراطگرايى مذهبى كليّه مظاهر مذهبى از جمله حجاب كه از ضروريات‏اسلام است را مورد هجمه قرار داده و با طرح ممنوعيت حجاب در مدارس به دنبال دين‏زدايى‏مى‏باشند.
در چنين شرايطى وظيفه مسلمانان مقيم چيست و خواهران مسلمان چه وظيفه‏اى دارند؟
خداوند سايه مبارك را مستدام بدارد.

جمعى از مسلمانان مقيم اروپا

بسمه تعالى‏

رعايت احكام اسلامى و مراقبت مظاهر دينى از امورى است كه هيچ ترديدى در لزوم آن نيست‏علاوه بر آنكه حجاب از ضروريات دين است و خواهران محترم مكلّف به رعايت آن در هرشرائطى هستند، بر عموم مسلمانان نيز لازم است نسبت به اجراى دستورات شرعيه مراقبت نمايند وچنانچه گروه يا دولتى در صدد تضعيف آن بر آيد بر همه مخالفت با آن واجب است و از دولتهاى‏اسلامى خصوصاً دولت محترم جمهورى اسلامى انتظار مى‏رود از كيان مسلمين در همه نقاط دفاع‏نمايند و نسبت به اين امر بى تفاوت نباشند. اروپا و دولتهاى غربى كه خود را به ظاهر مهد تمدن وآزادى و دمكراسى مى‏داند و امروزه خود را متولى حقوق بشر ساخته، چگونه در برابر اين حق‏مسلم عقلائى كه هر انسانى مى‏تواند ملتزم به دستورات دين خود باشد ايستاده و چرا به قهقرى رفته‏و مبارزه با دين را كه مكرراً شكست خورده است را مجدداً آغاز نموده. اينان بدانند هرگز در اين امرموفق نخواهند شد و بر مسلمانان و گروههاى مذهبى لازم است از هر طريق ممكن از عزّت و حيثيث‏و شرافت دينى خود و احكام و حدود الهى پاسدارى نمايند و بدانند كه إِنْ تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ‏وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ.
 

محمد فاضل‏
1/10/1382