جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> پیام

پيام تبريك مرجع عاليقدر شيعه حضرت آية العظمى فاضل لنكرانى مدظله العالى‏

 

 بسم الله الرحمن الرحيم

ماه مبارك رمضان، ماه نزول قرآن كريم و سائر كتب آسمانى را به همه مسلمانان خصوصاً شيعيان و به همه دلدادگان به‏عبادات و مناجات تبريك عرض مى‏نمايم. اين ماه عزيز فرصتى است مضاعف براى بازگشت جدّى به خداوند متعال واصلاح حقيقى بين خود و حق تعالى زمانى است كه با انجام تكليف الهى صيام بر حسب آنچه كه در حديث شريف معراج‏وارد شده، مى‏توانيم چشمه‏هاى حكمت را در قلوب خود جوشان و با نور حكمت، درخت پربار معرفت را غرس و از اين‏طريق ثمره شيرين يقين را به دست آوريم. الصوم يورث الحكمة والحكمة تورث المعرفة والمعرفة تورث اليقين. ماه رمضان‏آنچنان است كه پيامبر اكرم‏صلى الله عليه وآله به هنگام حضور او مى‏فرمود: سبحان اللَّه، چه ماهى به استقبال شما آمده است و چه مى‏دانيد كه‏به استقبال چه امر عظيمى مى‏رويد.
هان اى تشنگان عبادت و معرفت و هان اى گدايان و فقراء الى اللَّه و هان اى جوانانى كه قلوب پاك و مطهّر داريد. با همّت‏و جدّيت وارد اين ماه عزيز شويد و براى درك ليلة القدر كه زمان اتصال ملك و ملكوت و شب نزول ملائكه الهى و سركشى‏آنان به مجالس مؤمنين و انتقال خواسته‏هاى آنان به بارگاه ربوبى است، خود را مهيّا سازيد و براى حضور در مساجد و انجام‏فرائض دينى در آن امكنه خود را مقيّد و ملزم نماييد. بايد همه آلودگى‏ها و ظلمت‏هايى كه در مّدت گذشته در خود راه داده‏ايم‏و در يك كلمه همه حجابهاى بين خود و خدا را بزداييم و نور اخلاص و يقين كه آرزوى اولياى بزرگ خدا است را در خودايجاد نماييم. از خدمت به خلق خدا كه از افضل قربات است و از رسيدگى به مستضعفين و ايتام كه از اعظم اعمال است غافل‏نباشيم. خود را به سلاح برّنده دعا مجهّز ساخته و براى حسن عاقبت خود و رفع مشكلات اسلام و عامّه مسلمين دعا نماييم.مبادا ماه رمضان بيايد و بگذرد و العياذ باللَّه نور الهى در قلوب ما جايگزين نشود. مبادا عبادات و فرائض ما مانند گذشته بى‏روح‏باشد به طورى كه موجب صعود و عروج نگردد و در همان حضيض ذلّت باقى باشيم. مبادا همچو گذشته قرآن كريم را درمهجوريت قرار داده و خود را از اين سفره عظيم خداوندى محروم سازيم.
اينجانب به همه فضلا و خطباى ارجمند سفارش مى‏نمايم كه در سخنان خود قرآن كريم و احاديث پيامبر اكرم‏صلى الله عليه وآله و اهل‏بيت عصمت و طهارت را محور قرار داده و ضمن آشنا ساختن مردم با اين معارف بى‏بديل و بى‏نظير، دردهاى شخصى‏واجتماعى مردم را از اين طريق درمان نمايند و از پرداختن به منازعات سياسى بى‏فايده كه لذّت عبادت را محو و كام مؤمنين‏را تلخ مى‏سازد خوددارى فرمايند و سعى و همّت خود را براى تقويت بنيه دينى و اعتقادى مردم مصروف دارند.
 

محمّد فاضل لنكرانى‏
4/8/82