جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> پیام

پيام مرجع عاليقدر شيعه حضرت آية اللَّه العظمى فاضل لنكرانى به مناسبت حمله نظامى آمريكا به عراق‏

 

بسم الله الرحمن الرحيم

دنياى امروز و چشم‏هاى بيدار انسان‏هاى آزاده و مسلمان، متأسفانه نظاره‏گر زورگويى‏هاى ابر جنايتكار قرن آمريكا است، حكومتى كه با داعيه دمكراسى و دفاع از حقوق بشر، در هميشه حيات خود در صدد ظلم و ستم و چپاول بوده است. اكنون كه شيطان بزرگ آمريكا با حمايت و طراحى صهيونيزم در صدد حمله به كشور اسلامى عراق است بايد بدانيم هدف اصلى، حاكميت و سيطره يهود بر عتبات مقدسه و مشاهد مشرفه است. ملت‏هاى دنيا آشكارا مى‏بينند كه با وجود مخالفت جهانى بى‏سابقه و با نبود مجوز از سوى مراكز بين المللى چگونه دو مهره اصلى اسرائيل يعنى آمريكا و انگليس در صدد اشغال كشور مسلمان عراق و تسلط بر منابع مالى و اقتصادى آن هستند.
مسلمانان گرچه از حكومت بعثى عراق رنج‏ها ديده و مصائب بزرگى را متحمل شده‏اند و ايران اسلامى در حدود هشت سال بهترين جوانان خود را تقديم اسلام نموده و هنوز آثار زيانبار جنگ تحميلى وجود دارد، اما آيا نجات عراق بايد توسط كشورى باشد كه به دنبال تحكيم اسرائيل در منطقه است يا بايد به دست مردم زجر كشيده و محروم عراق باشد؟ آمريكا بداند با اين حركت‏ها خصمانه خود تمام مسلمانان و دنياى اسلام را در برابر خود قرار داده و دشمنى با خود را ريشه‏دارتر مى‏كند. حوزه‏هاى علميه و مراجع شيعه و بزرگان و نخبگان كشورهاى اسلامى انتظار داشتند اين قضيه به صورت مسالمت‏آميز حل گردد، اما آمريكا كه خود را براى جنگ با همه كشورهاى اسلامى آماده نموده، بايد بداند گذشته تاريخ عراق نشان داده كه مسلمانان هيچ گاه در برابر زورگويان تسليم نگرديده و آمريكا با ورود خود در اين مهلكه اضمحلال خود را رقم خواهد زد.
بر تمامى سران و دولت‏هاى اسلامى است كه در مقابل اين هجمه ايستادگى كنند و بى تفاوت نباشند. براى ما و همه مسلمانان، عراق و مردم آن بسيار اهميت دارد و بايد براى حفظ آن بكوشيم. اين جانب تأثر و نگرانى عميق خود را ابراز مى‏نمايم و از امام زمان عجل اللَّه تعالى فرجه الشريف عاجزانه استمداد مى‏طلبم تا با عنايت خاصه خويش و ادعيه زاكيه خود، عزت و استقلال مسلمانان را از خداوند متعال مسألت نمايند. يد اللَّه فوق ايديهم.
 

محمد فاضل لنكرانى
28/12/81