جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> پیام

پيام مرجع عاليقدر شيعه حضرت آية الله العظمى فاضل لنكرانى به مناسبت نيمه شعبان المعظم 1423

 

بسم الله الرحمن الرحيم

بعد الحمد والصلاة; نيمه ى شعبان، روز ولادت نور و روزى كه آخرين حجّت خدا و برهان تامّ الهى، پا به عرصه ى وجود گذاشت، روزى كه نويد گسترش عدل در دنياى پهناور وجود سر داده شد، روزى كه خداوند متعال، نعمت بزرگ خويش و آخرين ذخيره ى خود را بر مردم ارزانى داشت.
بشر، با اين كه سير تكاملى اش در علوم و فنون، بىوقفه، رو به تزايد است و با اين كه در قلمرو علمى، به زمين اكتفا نمى كند و به كرات ديگر دست اندازى نموده و منظومه ى شمسى را تا حدّى، تسخير خود ساخته و در اين راه، موفّقيّت هاى شگرفى كسب نموده، اما مع الاسف در رسيدن به مقام شامخ انسانى، به موازات ترقيات مذكور، گرايش به انحطاط و پستى پيدا نموده، هرچه قدرت بشرى، در پرتو اكتشافات علمى، افزون گشته، ظلم و تعدّى و دورى از منطق عقل، بيشتر شده است.
امروز ملّت هاى عالم مى بينند كه ظلم و استكبار، داعيه ى قدرت منحصره ى جهانى را دارد و به بهانه ى مبارزه با تروريزم، كثيف ترين جنايات را انجام و بى منطق ترين تهديدات را صريحاً و به طور آشكار، اعلام مى نمايد. اين جاست كه نياز به يك مصلح جهانى الهى كه مأموريّت ويژه ى او، ايجاد حكومت جهانى اسلامى است، احساس مى شود.
بشر، با اَعمال و رفتار خود، ثابت نموده كه با وجود تكامل روز افزون علمى، عاجز است از اين كه عدل كامل را مستقر سازد. سازمان هاى مدافع حقوق بشر، از مقابله با زورگويان، عاجز، و در حقيقت، مأمور خود آن ها هستند. آيا مى شود در چنين شرايطى، بشر براى هميشه، بسوزد و بسازد؟ آيا خداوند منّان، راهى را براى نجات او قرار نداده است؟ يا نعوذ بالله قادر بر آن نيست؟ كلاّ و حاشا! اين امر، با هدف از خلقت ناسازگار است. و وعده هاى قرآن كريم كه دين اسلام بر همه ى اديان غلبه پيدا خواهد نمود، دال بر خلاف آن است. حكمت بالغه ى الهى، اقتضا مى كند، شخصى كه به عظمت همه ى انسان ها و عالم وجود است، عهده دار حكومت مطلقه شود تا در پرتو وجود نورانى او، نه تنها ظلم و ستم برچيده شود، بلكه احكام نورانى اسلام، به دست او، به نحو كامل، جامه ى عمل بپوشد.
امروزه، همه ى شيعيان و مسلمانان، به عشق تحقّق حكومت جهانى حضرت مهدى، عجل الله تعالى فرجه الشريف، زندگى مى كنند، خوش بختانه، در سال هاى اخير، در ميان مسلمانان، توجّهات خاصّى نسبت به وجود مقدّس امام زمان(ع) پيدا شده است و گروه هاى مختلفى در صدد تبين ابعاد قبل از ظهور و بعد از ظهور، و نشان دادن خصوصيّات آن «حكومت نور» هستند و اين جانب، به سهم خود، از همه ى آنان تشكّر مى كنم و تأكيد دارم تا در گفته ها و مقالات و نمايش ها، بسيار دقيق و بر طبق مدارك معتبر عمل نمايند.
بحمدالله، ما داراى منابع بسيار غنى و محكمى در اين زمينه هستيم كه جاى هيچ ترديدى باقى نمى گذارد. ما ادلّه و مستندات بسيار محكم و فراوانى در تمام زمينه هاى وجودى آن حضرت، از تولّد تا حكومت و بعد از حكومت داريم كه قلوب پاك و نيّت هاى خالص مى توانند به آن دسترسى يابند.
به همه ى مسؤولين و مردم عزيز و متديّن، عرض مى نمايم كه روحيّه ى توجّه به آن حضرت را، هميشه، در جامعه، زنده نگه دارند و زندگى مردم را مشحون با مهدويت و عشق به آن حضرت ـ كه عشق به حكومت عدل جهانى است ـ بسازند كه حيات اجتماعى دينى و سياسى ما، در گرو اين امر است.
امروزه، وظيفه ى همه ى ما، آن است كه اذعان نماييم تمامى نعمت هاى ظاهرى و باطنى الهى، به واسطه ى آن وجود مقدّس است: «ولولا الحجة لساخت الارض بأهلها» پس در حقيقت، ولى نعمت واقعى همه، او است و شكرانه ى اين نعمت بزرگ، آن است كه در تمامى امور جزئى و كلّى، ياد و خاطره ى ايشان را در داخل و خارج، زنده نگه داريم. از اين رو، پيشنهاد مى شود; مسؤولين محترم، در تدارك تشكيل «همايش جهانى و بين المللى در رابطه با مصلح كل» باشند كه اين امر، در معرّفى هرچه بيشتر ويژگى ها و حكومت آن حضرت، مؤثر خواهد بود.
از خداوند بزرگ، مسئلت مى نمايم كه موانع ظهور موفور السرورش را برطرف فرمايد و عموم جهانيان، خصوصاً شيعيان را از عربده هاى استكبار، نجات داده و بساط ظلم و تعدّى را برچيند و ما را شاهد روزى قرار دهد كه عدالت مطلقه، در مجموعه ى هستى، حاكم و سايه گستر باشد «أيْنَ المُعَدُّ لِقَطْعِ دابِرِ الظَلَمة» و دين حقيقى، شعاع خويش را بر همگان بتاباند. إن شاء الله تعالى

محمّد فاضل لنكرانى
شعبان المعظم 1423